Teambuilding >> Parfum Initiatie

Parfum is een mengsel van diverse geurstoffen in een oplosmiddel. Bij de meest gangbare parfums is dat oplosmiddel alcohol, maar parfums op basis van vettige stoffen zijn in opkomst. Daarnaast bevat parfum vaak een fixatiemiddel en ook één of meer kleurstoffen.

Voor velen is de wereld van de parfums een nog onontgonnen terrein. Een Parfum Initiatie is dan ook een activiteit die regelmatig wordt gevraagd voor kleinere of middelgrote groepen.

Wij bieden twee soorten initiaties:

  • Van kindsbeen af gefascineerd door geuren, wilde Sofie Albrecht parfumeur worden. Ze belandde in de journalistiek, waar ze zich als beauty redactrice bij Weekend Knack kon verdiepen in haar passie. Enkele jaren geleden begon ze met Trui Moerkerke de beauty blog Café Cosmétique. Als freelance journaliste combineert ze nu het beste van die verschillende werelden: schrijven en parfums. Haar kennis en passie bundelde ze in het boek Parfumwijzer (uitgegeven bij Manteau). Sofie verzorgt een Parfum Initiatie van ca. 60 minuten. Waarom vinden we het zo moeilijk om over geuren te spreken? En hoe vind je een geur die bij je past? We verkennen de verschillende parfumfamilies en hun belangrijkste klassiekers. We leren hoe je over parfum spreekt en hoe je het beoordeelt. Over geuren valt immers veel meer te zeggen dan dat het lekker ruikt of niet. Net zoals wijn, kan je een parfum objectief beoordelen op zijn technische kwaliteiten. We sluiten af met heel praktische tips over hoe je parfum draagt en bewaart.
  • Een tijdje geleden kwam cineast Lieven Debrauwer (Pauline & Paulette) uit de kast. Uit de parfumkast, wel te verstaan. Zijn privécollectie bestaat uit 500 flacons en 130 parfums. Sinds zijn 18de is Lieven verzamelaar én gebruiker. Hij zocht flacons in de Parijse boetieks of op markten, hoorde verhalen in parfumhuizen en ontdekte tal van flacons én parfums met hun boeiende mythes en legendes. Tijdens een boeiende, anderhalf uur durende causerie krijg je antwoorden op vele vragen over parfum, hoor je schokkende feiten en boeiende anekdotes over het ontstaan van parfums, flacons, neuzen, waarom parfums van naam moesten veranderen, historiek van bekende en onbekende parfumhuizen en zelfs links met de kunsten: film, opera, schilderkunst, legendarische Hollywood sterren en hun grillen, … De voordracht is verrijkt met om en bij de 1.000 afbeeldingen en illustraties. Een paar van de parfumklassiekers kunnen optioneel ook getest worden. Tijdens de voorstelling worden er GEEN parfums in de ruimte gebruikt. Dit om de mensen die soms erge allergische reacties hebben op parfums toch te kunnen laten genieten van de voordracht. Lieven brengt een koffer mee met bijna 100 testers die men NA de voordracht vrijblijvend kan testen.
Dit concept bestaat ook in een online/remote teambuilding versie. Deze online versie is beschikbaar sinds de COVID-19 crisis in 2020 en sindsdien erg populair.
Interesse in dit concept ? Vraag een OFFERTE aan door hier te klikken.